четвртак, 31. март 2016.

CEO SVET JE PROKLETA AVLIJA


Svako ko je pročitao delo Ive Andrića ne može a da se ne zapita u kakvom svetu mi živimo? To isto sam se i ja zapitala/o.Nakon što sam pročitala delo kao da su mi se oči nekako otvorile.                    
            Po prvi put sam videla stvari na koje nikada nisam ni obraćala pažnju, videla sam svet onako ogoljen bez ružičastih naočara. Na moju žalost taj svet mi se nije dopao. Shvatila sam da i mi živimo u jednoj prokletoj avliji kao što je i stari fra Petar. Ne samo mi već ceo svet. Sve ono što se dešava u našoj zemlji i u svetu sve nas navodi na to da zaključimo da je i u našoj prokletoj avliji vrlo slično kao i u Andrićevoj. Njegovi su likovi svi imali neku muku i nevolju baš kao i mi u našem svetu i svako je na ovaj ili onaj način bio kriv za nešto, čak i zbog neke sitne misli ili dela koje su počinili. Što bi Karađoz rekao: "Svi su krivi makar i u snu". Neko svoju krivicu priznaje neko ni samom sebi ne želi da prizna. U Andrićevoj avliji se govori o društvu čiji se temelji ljuljaju i u tom haosu i rasulu iz straha da ne izgube vlast hapse i krive i nedužne. Ništa nije ni u današnjem svetu bolje. Svi se trude da ostanu na vlasti što duže i grade svoj život preko tuđih leđa .U svetu ,toj prokletoj avliji niko ne preza ni od čega. U zatvorima su čak i nedužni ljudi a lopovi i kriminalci su na slobodi žive svoje živote punim plućima.Moralne vredosti celokupnog društva u celom svetu su poremećene. Sudi se nedužnima a sude im upravo krivci. Sve se nekako istumbalo naglavačke baš kao i Andrićevoj avliji. Čudno je kako godine prolaze a te avlije nekako uvek ostaju u ljutskom društvu. Mi smo u jednoj takvoj u nekoj manjoj varijanti a svet u jednoj  ogromnoj. Nekako kao da imamo mnogo manjih avlija u jednoj ogromnoj svetskoj. Oko nas se dešavaju vrlo ružne stvari nevinim ljudima koji nisu zaslužili tako strašne sudbine baš kao ni fra Petar ali tu ljudi oni nedužni i nejaki kao da ništa ne mogu da promene niti da utiču na to što im se dešava. Ljudi se bore koliko mogu protiv nepravde i zuluma ali borba je kratkog daha jer "avlija potčinjava čoveka vremenom i on počinje da se gubi". Da bi lakše mogli da shvatimo situaciju u našoj avliji ili bolje rečeno svetskoj jer sve je postalo isto svuda,najlakše možete da razumete ako prošitate sledeće rečenice: "Ako hoćeš da znaš kakva je neka država i njena uprava, i kakva im je budućnost, gledaj samo da saznaš koliko u toj zemlji ima čestitih i nevinih ljudi po zatvorima, a koliko zlikovaca i prestupnika na slobodi"...

knjizara-sigma.rs

Sastav možete naručiti u celosti  na: 0691641999 , uplatom 700din PostNetom.